2009-10-10
 14:07:53

10 okt

Idag ska vi upp till Röbäck på middag. Var ett bra tag sen vi var där uppe så det ska bli kul :)

I Tisdags var vi på förlossningsvisning, var spännande och intressant..
Nu börjar man inse att det drar ihop sig till BF :) Och i torsdags var vi på mvc, allt såg jättebra ut.
Bebisen hjärtslag låg på 148 och SF-måttet på 34 cm :) När barnmorskan skulle känna hur hon låg så började hon hicka, hela magen skakade och barnmorskan fick sig ett gott skratt :P
Vi pratade även om förlossningen eftersom vi inte var med på föräldragruppen veckan före. Så hon visade hur barnet kom genom bäckenet och hur livmodern arbetade under en värk. Fast jag är ändå inte nervös, är lite konstigt.. Fast det kanske kommer ju närmare BF det blir.
Sen fick tias lära sig lite olika sätt att hjälpa mig genom en värk, så vi får öva på det här hemma innan det är dags att åka in.. Ska bli så kul att få se hur våran älskling ser ut, vems näsa det blir, vems mun det blir :) Men vi får helt enkelt vänta tills bebisen bestämmer sig för att komma till mamma och pappa :D

I Torsdags kom Mina två systrar, Emma och Sara och Saras pojkvän Ante förbi med deras lilla Alva.
Var riktigt kul att få hålla i en liten söt bebis, hon hade armar och ben åt alla håll och spärrade upp ögonen och tittade runt som en tok :P Tias fick också hålla i och hans ögon lyste, Det är tur att min pojkvän är barnkär :)

Ne, nu ska jag fortsätta städa i lägenheten sen börja göra mig i ordning för att fara upp till Röbäck :)

MATHIAS LINDER <3


(Imorgon vecka 36 (35+0))


Ante & Sara

Det kommer bli en söt liten tjej, de ska bli kul å se na när hon har kommit.



Längtar tills jag är moster.

Man får ju 2 förtidiga julklappar i år å de är dom bästa presenter jag nån sin kommer att få.



PUBLICERAT: 2009-10-11, 11:31:22 | URL: http://blogg.vk.se/sara&ante
Ante & Sara

Jo hon går upp i vikt, men hon hade gått upp för lite först så hon måste kom tillbaka till kurvan. jag tror jag inte kan ge den mängd hon vill ha på grund av att jag ha förminskat bysten. Jo jag kan förstå de, först bli de ner räkning å sen så vet man att de kan hända när som helst. De ska bli kul å se när hon kom. kram



PUBLICERAT: 2009-10-18, 11:17:20 | URL: http://blogg.vk.se/sara&ante

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: